ethical hacking skills

هک کردن اخلاقی با در معرض خطر قرار دادن سیستم های رایانه ای و پیدا کردن آسیب پذیری ، در جهت ارزیابی امنیت و حسن نیت و مطلع کردن صاحب سیستم ، کار خود را انجام خواهد داد. هک اخلاقی(Ethical hacking) مهارت اصلی بسیاری از نقش های شغلی مربوط به تأمین دارایی های آنلاین یک سازمان است. متخصصانی که روی این نقش های شغلی کار می کنند ، رایانه های سازمان ، سرورها و سایر مولفه های زیرساختی یک سازمان را در شرایط کاری حفظ می کنند؛ تا از دسترسی غیر مجاز از طریق کانال های غیر فیزیکی جلوگیری کنند.

مردم بر این باورند که “هک کردن” به معنای هک کردن هر وب سایت در عرض یک دقیقه است. این مفهوم(هک کردن در عرض یک دقیقه) از تماشای فیلم حاصل می شود ، بنابراین مردم حتی از مفهوم اصلی معنی هک یا نحوه انجام آن نمی دانند. برای شکستن رمزهای عبور یا سرقت اطلاعات؟ نه ، هک کردن اخلاقی خیلی بیشتر از اینهاست. هک اخلاقی(Echical Hacking) یعنی اسکن آسیب پذیری ها و یافتن تهدیدهای احتمالی در کامپیوتر یا شبکه است . یک هکر اخلاقی(Echical Hacker) نقاط ضعف یا روزنه های موجود در رایانه ، برنامه های وب(web application) یا شبکه را پیدا کرده و آنها را به سازمان گزارش می دهد . بنابراین ، بیایید مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک هکر اخلاقی را بررسی کنیم. در ادامه بصورت کلی و مختصر موارد را بررسی خواهیم کرد :

1. OS knowledge

یعنی یک هکر باید آشنایی کافی با سیستم عامل ها داشته باشد. مثلا ویندوز تا سطح MCSA ولینوکس تا سطح Lpic2 آشنایی داشته باشید.

2. Network knowledge

به این صورت که یک هکر آشنایی کافی با لایه TCP/IP و OSI را داشته باشد.

os
3. computer expert

یعنی باید معماری کامپیوتر بلد باشی. مثلا آشنایی با ساختار برقراری CPU با سیستم عامل.

4. security knowledge

آشنایی مقدماتی با امنیت ؛ که در ادامه مباحثی که در همین سایت خواهیم گذاشت، بیشتر خواهیم آموخت.

security